
Nom: Pili Vázquez Monzó
Curs: 1ª TSEI
Assignatura: A. P. S. I
Professor: Benjamí Estrada
I. E. S: Veles e Vents
Data de lliurament: 27.05.14
1.FUNDAMENTACIÓ.
- Introducció: Aquest
projecte es farà amb la finalitat de fomentar la lectura a l’escola
infantil i poder motivar als nens que, encara que no sàpiguen llegir,
s’arrimen al món de la lectura.
La lectura és la es la clau de l’aprenentatge escolar.
- Justificació: La
lectura és un procés d’aprenentatge molt important, ja que ens acompanyarà
i la farem servir durant tota la vida.
Per això, és important treballar-la desde ben xicotets.
Els primers anys de vida son essencials per a l’aprenentatge de la lectura.
-
Conèixer
els diferents tipus de contes que hi ha, de diferents edats.
-
Poder
apreciar les imatges, si el nen no sap llegir.
-
Que
el nen es faja el seu món, mentre li conten contes.
-
- Marc legislatiu: Per poder fer aquesta activitat m’he guiat del Decret 37/ 2008.
- Marc teòric: autores
como Solé defenen que llegir és un
procés d’interacció que tenen lloc entre el lector y el text, destacant,
que el primer
d’ells intenta, a través del text, aconseguir uns objectius els quals
tutelen la seva lectura.
2. UBICACIÓ.
Aquesta activitat es farà a l’escola infantil de Benifairó de la Valldigna,
on podem treballar aquest tema en l’ampli menjador que disposa.
3.DESTINATARIS.
Aquest projecte va dirigit tant com per als Pares com per als Professionals
de l’Escola Infantil.
Per als pares per a que pugen seguir a casa amb aquest procés d’ensenyament,
motivant al nen a que introduir-se a un món de fantasies, ja no soles a
l’escola on també els ensenyen els educadors.
4.OBJECTIUS GENERAL.
1) Estimular l’ampliació de vocabulari.
2) Incrementar l’atenció.
3) Desenvolupar la comprensió lectora.
4) Fomentar el gust per la lectura.
5.OBJECTIUS ESPECÍFICS.
1) Atendre a la lectura en veu alta i
cultivar la seva atenció.
2) Millorar la comprensió lectora.
3) Identificar els personatges i objectes del
conte.
4) Gaudir de les il·lustracions i de la
lectura dels contes.
5) Estimular l’expressió oral del nen.
6) Desenvolupar la memòria visual del nen.
7) Desenvolupar la imaginació i la
creativitat i buscar l’esperit de curiositat.
8) Desenvolupar la capacitat d’observació.
6.METODOLOGIA.
El primer és explicar-li al nen la història de què es tracti sense
llegir-se'l. L'estil que utilitzem serà molt més narratiu que el que s'utilitza
en els textos que es presenten, caracteritzat per la senzillesa de les seves
frases.
Enriquim el conte o la història amb nous detalls que ens aporti la nostra
pròpia imaginació. Per aquest motiu com més complaguts se sentin pel conte, més
gran serà el seu interès.
L'important a explicar el conte, contribuint encara més a captar la seva
atenció són els canvis de veu, ritme, to, volum, entonació marcada.
Un altre recurs molt efectiu, serà el d'interrompre de manera brusca el
relat per fer-los preguntes del tipus;
"I. .. què creieu que va passar?"
"I. .. què penseu que li va dir?"
"I. .. sabeu amb qui es va trobar?"
Aquestes interrogacions són hams perquè els nens "s'enganxin" al
conte i no puguin deixar-se anar de la seva atenció.
7.ACTIVITATS.
Per poder treballar aquest tema, com és la lectura , em triat 2 activitats
lúdiques per poder ficar en pràctica el tema elegit.
Atenció al
conte.
|
|
Edat:
|
Número de niños: 15
nens.
|
Durada: 40 minuts
|
Espai: Aula.
|
Recursos materials: Un conte Infantil.
|
Recursos humans: 1 adult
|
Desenvolupament de l’activitat:
Primer
assentarem als nens prop de l’educador per a que pugen sentir clarament el conte,
que serà curt i fàcil d’entendre. Una vegada contat, l’educador començarà a
fer preguntes sobre el llibre per veure si han estat atents a la narració.
|
|
Objetivos:
|
|
Avaluació:
Els nens han
gaudit molt del conte i han sabut respondre a totes les preguntes fetes per
l’educador.
|
Canviem el
conte.
|
|
Edat:
|
Número de niños: 15
nens.
|
Durada: 30 minuts
|
Espai: Aula.
|
Recursos materials: Un conte Infantil
|
Recursos humans: 1 adult.
|
Desenvolupament de l’activitat:
Tracta de ficar
als nens en la classe en cercle i l’educador enfront d’ells ha de motivar-los
per a que vulguen participar tots. Una vegada tots callats i atents,
l’educador començarà amb el conte, i mentre el conta canviarà l’estructura
del conte per veure si algun nen es dona conter .
|
|
Objetivos:
|
|
Avaluació:
Els nens han
sabut contestar ràpidament, ficant atenció en tot moment.
|
8. TEMPORALITZACIÓ.
Aquestes activitats es realitzaran després de l’hora del pati o abans de
l’hora de la siesta. Serà un moment ideal per poder contar un conte.
9. RECURSOS.
- Humans: 1 adult
per poder guiar als nens en les activitats.
- Materials: Un
conte Infantil.
10. AVALUACIÓ.
Fent aquest treball em pogut aconseguir que els nens presten atenció als
contes i gràcies a ells pugen fomentar la seva imaginació a través
d’historietes divertides.
També cal destacar que les historietes també es poden contar a través de
titelles, ninots... no sempre ha de ser oral.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada