divendres, 13 de juny del 2014

Treball per grups EC entrega dia 12/05/06


La lectura 
a l'escola infantil.

 

 

 

 


 

Nom: Pili Vázquez Monzó

 

Curs: 1ª TSEI

 

Assignatura: A. P. S. I

 

Professor: Benjamí Estrada

 

I. E. S: Veles e Vents

 

Data de lliurament: 11.06.14

1.FUNDAMENTACIÓ.

 

  • Introducció: Aquest projecte s’ha fet amb la finalitat de fomentar la lectura a l’escola infantil i poder motivar als nens a que s’arrimen al món de la lectura.

 

  • Justificació: La lectura és un dels processos d’aprenentatge més importants i essencials , com ja sabem és essencial, ja que ens acompanyarà i la farem servir durant tota la vida.

Per això, és important treballar-la desde ben xicotets.

 

1)      Conèixer els diferents tipus de contes que hi ha.

2)      Poder apreciar les imatges, si el nen no sap llegir.

3)      Que el nen es faja el seu món, mentre li conten contes.

 

  • Marc legislatiu: Per poder fer aquest projecte m’he guiat del Decret 37/ 2008.

 

  • Marc teòric: Solé afirma que llegir és un

procés d’interacció que tenen lloc entre el lector y el text, destacant, que el primer d’ells intenta, a través del text, aconseguir uns objectius els quals tutelen la seva lectura.

 

 

 

2. UBICACIÓ.

 

Aquesta activitat es farà a l’escola infantil del Grau de Gandia, on podem treballar aquest tema en les amplies aules que disposa.

 

3.DESTINATARIS.

 

Aquest projecte va dirigit tant com per als Pares com per als Professionals de l’Escola Infantil.

Per als pares per a que pugen seguir a casa amb aquest procés d’ensenyament, motivant al nen a que introduir-se a un món de fantasies, ja no soles a l’escola on també els ensenyen els educadors.

 

 

 

 

 

4.OBJECTIUS GENERAL.

 

1)      Incrementar l’atenció.

2)      Estimular l’ampliació de vocabulari.

3)      Fomentar el gust per la lectura.

4)      Desenvolupar la comprensió lectora.

 

 

 

5.OBJECTIUS ESPECÍFICS.

 

1)      Millorar la comprensió lectora.

2)      Atendre a la lectura en veu alta i cultivar la seva atenció.

3)      Estimular l’expressió oral del nen.

4)      Desenvolupar la memòria visual del nen.

5)      Gaudir de les il·lustracions i de la lectura dels contes.

6)      Identificar els personatges i objectes del conte.

7)      Desenvolupar la imaginació i la creativitat i buscar l’esperit de curiositat.

8)      Desenvolupar la capacitat d’observació.

 

 

 

 

6.METODOLOGIA.

 

 

L'estil que utilitzem serà molt més narratiu que el que s'utilitza en els textos que es presenten, caracteritzat per la senzillesa de les seves frases. El primer és explicar-li al nen la història de què es tracti sense llegir-se'l

 

També és interessant el contar contes mitjançant titelles, ninots,... no és necessari sempre oral. Si fora oral ja caldrà ficar-li entusiasme, saber contar-lo, els canvis de veu, ritme, to, volum, entonació marcada.... i així captar la seva atenció

 

Si ho fem d’una manera monòtona, els nens podrien desconnectar ràpidament i no seguir el conte, per tant tampoc podrien fer les activitats...

 

Hem d’enriquir el conte o la història amb nous detalls que ens aporti la nostra pròpia imaginació. Per aquest motiu com més complaguts se sentin pel conte, més gran serà el seu interès.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.ACTIVITATS.

 

 

Per poder treballar el tema de la lectura , em triat 2 activitats lúdiques per poder ficar-la en pràctica.

 

Fem Preguntes.
Edat: 2 a 3 anys
Número de niños: 15 nens.
Durada: 15 minuts
Espai: Aula.
Recursos materials: Un conte Infantil.
Recursos humans: 1 adult
Desenvolupament de l’activitat:
Assentem als nens prop de l’educador per a que pugen sentir el conte. Una vegada contat, l’educador començarà a fer-los preguntes sobre el llibre per veure si han estat atents a la narració. Per exemple:
 
-          Què és el que més t’agrada’t?
-          Què canviaries de l’historia?
-          Quin personatge et cau millor? Quin pitjor? Per què?
 
Un altre recurs molt efectiu, serà el d'interrompre de manera brusca el relat per fer-los preguntes del tipus;
 
-       "I. .. què creieu que va passar?"
-       "I. .. què penseu que li va dir?"
-       "I. .. sabeu amb qui es va trobar?"
 
Aquestes interrogacions són hams perquè els nens "s'enganxin" al conte i no puguin deixar-se anar de la seva atenció.
 
Objetivos:
 
  • Desenvolupar aptituds d’atenció, diàleg i respecte al torn de la paraula.
  • Desenvolupar la capacitat d’escolta.
  • Fomentar la creativitat dels nens.
  • Gaudir amb les narracions orals.
 
Avaluació:
 
Els nens han gaudit molt del conte i han sabut respondre a totes les preguntes fetes per l’educador.

 

 

 

Inventem el conte.
Edat: 2 a 3 anys
Nombre  de niños: 10 nens.
Durada: 20 minuts
Espai: En l’aula
Recursos materials: Un conte Infantil
Recursos humans: 1 adult.
Desenvolupament de l’activitat:
Tracta de ficar als nens en la classe asseguts a terra o en una cadira i l’educador s’ha de situar enfront d’ells. Quan ja estiguen tots callats i atents, l’educador, mentre el conta canviarà en una part del conte, la seva estructura per veure si algun nen es dona conter . Quan alguns nens se n’adonen, l’educador haurà de preguntar-los quina és la correcció del conte i els nens, a través de la memòria, hauran de contar eixa part del conte ben contada. Una vegada corregida, l’educador  seguirà contant l’historia.
Objetivos:
 
  • Desenvolupar aptituds d’atenció, diàleg i respecte al torn de la paraula.
  • Desenvolupar la capacitat d’escolta.
  • Fomentar la creativitat dels nens.
 
 
Avaluació:
 
Els nens han sabut contestar, encara que s’han quedat dubtant, inclús a vegades han contestat en por per si s’enganyaven ,però han ficat atenció en tot moment.

 

 

8. TEMPORALITZACIÓ.

 

Aquestes activitats es realitzaran després de l’hora del pati o abans de l’hora de la siesta. Serà un moment ideal per poder contar un conte, ja que estaran cansats i serà un bon moment per relaxar-se i sentir un bon conte.

 

 

9. RECURSOS.

 

  • Humans: 1 adult per poder guiar als nens en les activitats i contar el conte.
  • Materials: Un conte Infantil adaptat a l’edat

10. AVALUACIÓ.

 

L’avaluació general tractava d’aconseguir que els nens presten atenció als contes i gràcies a ells pugen fomentar la seva imaginació a través d’historietes divertides, i s’ha aconseguit.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada