

Nom: Pili Vázquez Monzó
Curs: 1ª TSEI
Assignatura: A. P. S. I
Professor: Benjamí Estrada
I. E. S: Veles e Vents
Data de lliurament: 11.06.14
1.FUNDAMENTACIÓ.
- Introducció: Aquest
projecte s’ha fet amb la finalitat de fomentar la lectura a l’escola
infantil i poder motivar als nens a que s’arrimen al món de la lectura.
- Justificació: La
lectura és un dels processos d’aprenentatge més importants i essencials , com
ja sabem és essencial, ja que ens acompanyarà i la farem servir durant
tota la vida.
Per això, és important treballar-la desde ben xicotets.
1)
Conèixer
els diferents tipus de contes que hi ha.
2)
Poder
apreciar les imatges, si el nen no sap llegir.
3)
Que
el nen es faja el seu món, mentre li conten contes.
- Marc legislatiu: Per poder fer aquest projecte m’he guiat del Decret 37/ 2008.
- Marc teòric:
Solé afirma que llegir és un
procés d’interacció que tenen lloc entre el lector y el text, destacant,
que el primer d’ells intenta, a través del text, aconseguir uns objectius els
quals tutelen la seva lectura.
2. UBICACIÓ.
Aquesta activitat es farà a l’escola infantil del Grau de Gandia, on podem
treballar aquest tema en les amplies aules que disposa.
3.DESTINATARIS.
Aquest projecte va dirigit tant com per als Pares com per als Professionals
de l’Escola Infantil.
Per als pares per a que pugen seguir a casa amb aquest procés
d’ensenyament, motivant al nen a que introduir-se a un món de fantasies, ja no
soles a l’escola on també els ensenyen els educadors.
4.OBJECTIUS
GENERAL.
1) Incrementar l’atenció.
2) Estimular l’ampliació de vocabulari.
3) Fomentar el gust per la lectura.
4) Desenvolupar la comprensió lectora.
5.OBJECTIUS
ESPECÍFICS.
1) Millorar la comprensió lectora.
2) Atendre a la lectura en veu alta i
cultivar la seva atenció.
3) Estimular l’expressió oral del nen.
4) Desenvolupar la memòria visual del nen.
5) Gaudir de les il·lustracions i de la
lectura dels contes.
6) Identificar els personatges i objectes del
conte.
7) Desenvolupar la imaginació i la
creativitat i buscar l’esperit de curiositat.
8) Desenvolupar la capacitat d’observació.
6.METODOLOGIA.
L'estil que utilitzem serà molt més narratiu que el que s'utilitza en els
textos que es presenten, caracteritzat per la senzillesa de les seves frases. El
primer és explicar-li al nen la història de què es tracti sense llegir-se'l
També és interessant el contar contes mitjançant titelles, ninots,... no és
necessari sempre oral. Si fora oral ja caldrà ficar-li entusiasme, saber
contar-lo, els canvis de veu, ritme, to, volum, entonació marcada.... i així
captar la seva atenció
Si ho fem d’una manera monòtona, els nens podrien desconnectar ràpidament i
no seguir el conte, per tant tampoc podrien fer les activitats...
Hem d’enriquir el conte o la història amb nous detalls que ens aporti la
nostra pròpia imaginació. Per aquest motiu com més complaguts se sentin pel
conte, més gran serà el seu interès.
7.ACTIVITATS.
Per poder treballar el tema de la lectura , em triat 2 activitats lúdiques
per poder ficar-la en pràctica.
Fem
Preguntes.
|
|
Edat:
|
Número de niños: 15
nens.
|
Durada: 15 minuts
|
Espai: Aula.
|
Recursos materials: Un conte Infantil.
|
Recursos humans: 1 adult
|
Desenvolupament de l’activitat:
Assentem als
nens prop de l’educador per a que pugen sentir el conte. Una vegada contat,
l’educador començarà a fer-los preguntes sobre el llibre per veure si han
estat atents a la narració. Per exemple:
-
Què
és el que més t’agrada’t?
-
Què
canviaries de l’historia?
-
Quin
personatge et cau millor? Quin pitjor? Per què?
Un altre recurs
molt efectiu, serà el d'interrompre de manera brusca el relat per fer-los
preguntes del tipus;
- "I. .. què creieu que
va passar?"
- "I. .. què penseu que
li va dir?"
- "I. .. sabeu amb qui
es va trobar?"
Aquestes
interrogacions són hams perquè els nens "s'enganxin" al conte i no
puguin deixar-se anar de la seva atenció.
|
|
Objetivos:
|
|
Avaluació:
Els nens han
gaudit molt del conte i han sabut respondre a totes les preguntes fetes per
l’educador.
|
Inventem
el conte.
|
|
Edat:
|
Nombre de niños: 10 nens.
|
Durada: 20 minuts
|
Espai: En l’aula
|
Recursos materials: Un conte Infantil
|
Recursos humans: 1 adult.
|
Desenvolupament de l’activitat:
Tracta de ficar
als nens en la classe asseguts a terra o en una cadira i l’educador s’ha de
situar enfront d’ells. Quan ja estiguen tots callats i atents, l’educador, mentre
el conta canviarà en una part del conte, la seva estructura per veure si
algun nen es dona conter . Quan alguns nens se n’adonen, l’educador haurà de
preguntar-los quina és la correcció del conte i els nens, a través de la
memòria, hauran de contar eixa part del conte ben contada. Una vegada
corregida, l’educador seguirà contant
l’historia.
|
|
Objetivos:
|
|
Avaluació:
Els nens han
sabut contestar, encara que s’han quedat dubtant, inclús a vegades han
contestat en por per si s’enganyaven ,però han ficat atenció en tot moment.
|
8. TEMPORALITZACIÓ.
Aquestes activitats es realitzaran després de l’hora del pati o abans de
l’hora de la siesta. Serà un moment ideal per poder contar un conte, ja que
estaran cansats i serà un bon moment per relaxar-se i sentir un bon conte.
9.
RECURSOS.
- Humans: 1 adult
per poder guiar als nens en les activitats i contar el conte.
- Materials: Un
conte Infantil adaptat a l’edat
10. AVALUACIÓ.
L’avaluació general tractava d’aconseguir que els nens presten atenció als
contes i gràcies a ells pugen fomentar la seva imaginació a través
d’historietes divertides, i s’ha aconseguit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada